Internet to ogromne źródło informacji i różnorodnych perspektyw. W tym gąszczu treści Google dąży do tego, aby proces wyszukiwania odpowiedzi był szybszy i prostszy.
Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji w funkcji wyszukiwania (SGE), użytkownicy mogą szybko zapoznać się z nowym tematem, znaleźć szybkie odpowiedzi na konkretne pytania lub odkryć produkty i rzeczy do rozważenia, a także linki do bardziej szczegółowych artykułów. Google nieustannie pracuje nad udoskonaleniem tej funkcji. Oto trzy najnowsze aktualizacje, które czynią SGE jeszcze bardziej pomocnym:
- Lepsze Zrozumienie Dzięki Obrazom i Filmom: Często łatwiej zrozumieć coś, widząc to na własne oczy. Dlatego Google wprowadziło obrazy do jeszcze większej liczby przeglądów generowanych przez AI. Na przykład, wyszukując frazę „najmniejsze ptaki drapieżne”, użytkownik szybko zobaczy, jak wygląda dany ptak i uzyska odpowiednie informacje z sieci. W ciągu najbliższego tygodnia w niektórych przeglądach pojawią się filmy, które będą pomocne, gdy chcemy zobaczyć coś w ruchu, na przykład demonstrację pozy jogi czy sposób usuwania plam z marmuru.
- Szybsze Przeglądy Dzięki AI: Niezależnie od tego, czy szukasz miejsca na lunch w pobliżu, czy badasz coś bardziej skomplikowanego, jak odświeżenie wyglądu mieszkania w ramach budżetu, Google wie, że chcesz uzyskać informacje szybko. Dlatego wprowadzono znaczącą poprawkę, która skraca czas potrzebny do generowania przeglądów przez AI o połowę. Google nieustannie pracuje nad dalszymi ulepszeniami, aby odpowiedzi były jeszcze szybsze.
- Dowiedz Się Więcej, Gdy Coś Cię Zainteresuje: SGE ma na celu być punktem wyjścia do eksploracji przydatnych informacji w sieci, z linkami do wyników wyszukiwania dołączonymi do każdego przeglądu generowanego przez AI. Aby pomóc użytkownikom lepiej zrozumieć, jak aktualne są informacje z tych stron internetowych, Google dodało daty publikacji do linków. Firma nadal eksperymentuje z nowymi, prostszymi sposobami, aby ludzie mogli znaleźć strony internetowe, które wspierają informacje w przeglądach generowanych przez AI.
Warto dodać, że w ramach tej funkcji reklamy w wyszukiwarce Google nadal będą pojawiać się w dedykowanych miejscach na stronie. Możesz przetestować tę funkcję już dziś w zakładce Search Labs w aplikacji Google (Android i iOS) lub na komputerowym Chrome.
Źródło: Google