Aktualności

Google zidentyfikuje obrazy stworzone przez AI

Google zidentyfikuje obrazy stworzone przez AI

Coraz więcej sztucznie generowanych przez AI obrazów (deepfakes) zalewa internet. Google, gigant technologiczny, planuje przeciwdziałać temu zjawisku, wprowadzając nowe funkcje, które pomogą użytkownikom rozpoznać fałszywe obrazy w wynikach wyszukiwania.

Na konferencji Google I/O 2023 firma ogłosiła wprowadzenie trzech nowych funkcji. Pierwsza z nich, „O tym obrazie”, pozwoli użytkownikom dowiedzieć się więcej o pochodzeniu obrazu. Po kliknięciu dowiemy się między innymi kiedy i gdzie po raz pierwszy został zindeksowany przez Google. Funkcja ta będzie dostępna zarówno w Images, jak i w Lens, a także w aplikacji Google.

Druga funkcja obejmuje znaczniki metadanych, które będą dodawane do obrazów generowanych przez AI Google’a. Będą one wskazywać na sztuczne pochodzenie obrazu.

Trzecia funkcja zakłada współpracę z innymi platformami i serwisami w celu zachęcenia ich do dodawania podobnych etykiet do ich sztucznie generowanych obrazów. Do inicjatywy dołączyły już firmy Midjourney i Shutterstock.

Te nowe funkcje mają na celu pomoc użytkownikom w rozpoznawaniu pochodzenia obrazów, które napotykają podczas wyszukiwania w internecie. Chociaż technologia nie jest doskonała i metadane będzie można później usunąć lub zmienić, są to ważne kroki w walce z problemem deepfake’ów w sieci.

W obliczu rosnącej liczby sztucznie generowanych obrazów, Google chce dążyć do utrzymania wiarygodności źródeł informacji. Zamierza zatem dostarczyć narzędzi, które pomogą użytkownikowi ocenić, z jakiego typu grafiką ma do czynienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *