AI w marketingu Aktualności

Reklama stworzona przez AI debiutuje w polskiej TV

Kobieta z pilotem TV w dłoni

Firma farmaceutyczno-biotechnologiczna Adamed Pharma zaprezentowała swoją najnowszą kampanię reklamową produktu Maxon Forte. Kluczową cechą tej kampanii jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do stworzenia całkowicie wygenerowanego przez komputer spotu reklamowego. Kampania, nazwana „Max – trener uwodzenia”, zadebiutowała 8 stycznia. Przyciągnęła uwagę głównie faktem, iż jest to pierwsza w polskiej telewizji kampania reklamowa stworzona w całości przez AI.

Twórcy reklamy

Próby wykorzystania AI do tworzenia treści często były odbierane przez publiczność jako śmieszne lub po prostu słabe. Adamed Pharma zrobiła zatem odważny krok, prezentując reklamę, która już na pierwszy rzut oka nie jest typowa . Reżyserami spotu są Filip Żołyński i Marcin Łukniewicz z agencji mimo.ooo, natomiast za ideę i scenariusz odpowiada Michał Nowosielski z agencji Love.

Nieoficjalnie szacuje sie, ze koszt wyprodukowania reklamy przez AI mogł być nawet 10-krotnie niższy niż gdyby spot o tym samym scenariuszu zrealizować w tradycyjnej formie.

Jaki będzie odbiór reklamy?

Adamed Pharma i zaangażowane agencje podkreślają, że ich inicjatywa jest dopiero początkiem ewolucji w sposobie tworzenia treści reklamowych. Na chwilę obecną pozostaje otwartym pytaniem, czy konsumentom spodobają się takie innowacyjne spoty.

W naszym odczuciu reklama nie odstaje jakościowo od innych kampanii o zbliżonej tematyce. W samym scenariuszu nie ma nic nadzwyczajnego. Dość charakterystyczne są jednak wygenerowane postaci zastępujące aktorów. Na przysłowiowe oko można dostrzec, że nie są to prawdziwi ludzie.

Możecie obejrzeć reklamę poniżej i ocenić sami, co myślicie o tym spocie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *