Grammarly, znane narzędzie do sprawdzania gramatyki i pisowni, wprowadza do swojej oferty nową usługę o nazwie Grammarly Business. Opiera się ona na technologii generatywnej sztucznej inteligencji (AI), podobnej do tej używanej w ChatGPT. Narzędzie to ma pomóc w efektywniejszej komunikacji z pracownikami i klientami.
Nowe funkcje znacznie ułatwią pracę
Dzięki Grammarly Business, tworzenie i edycja skomplikowanych e-maili już nie będzie stanowiło problemu. Sztuczna inteligencja będzie analizować twój tekst. Następnie dostosuje go do twoich potrzeb, zmieniając (zgodnie z twoimi wskazówkami) ton, długość czy styl wypowiedzi.
Jednym z przykładów jest sytuacja, w której kierownik zespołu pisze e-mail do swojego zespołu. Po stworzeniu pierwszego szkicu, Grammarly Business może go przepisać na podstawie podanych wskazówek tak, aby był on, powiedzmy, bardziej uprzejmy. Grammarly, po wpisaniu krótkiego polecenia na przykład: „Zaproś współpracowników na drinka, by świętować sukces ostatniej kampanii marketingowej”, stworzy pełny, poprawny gramatycznie i ortograficznie szkic zaproszenia w ciągu kilku sekund.
Zastosowania Grammarly Business
Narzędzie pozwala na ulepszanie komunikacji poprzez dodanie do emaila większej dawki humoru, formalności, prostoty, bezpośredniości czy optymizmu. Grammarly Business można używać jednocześnie z komunikatorami takimi jak Gmail czy Slack. W ten sposób możliwe będzie utrzymanie spójnego „tonu” wypowiedzi zgodnego z polityką firmy.
Wiadomo też, że Grammarly Business będzie mogło podsumowywać kluczowe punkty w długich łańcuchach e-maili, informować czy dane informacje zostały już udostępnione, oraz komponować odpowiedzi na podstawie podanych wskazówek.
„Od ponad dekady pomagamy naszym użytkownikom komunikować się skuteczniej dzięki sztucznej inteligencji. Teraz czas pójść o krok dalej” – powiedział CEO Grammarly, Rahul Roy-Chowdhury podczas wydarzenia promującego nowy produkt.
Jak będzie wyglądać wprowadzenie nowej usługi?
Narzędzie będzie dostępne dla wszystkich pracowników firmy i może być zainstalowane na wszystkich jej urządzeniach. Grammarly planuje stopniowe wprowadzenie nowych funkcji do testów od czerwca.
W świecie, w którym technologia zmienia się dynamicznie, Grammarly nie jest jedyną firmą, która dostrzega potencjał generatywnej AI. Google i Microsoft również pracują nad podobnymi narzędziami do pisania e-maili, które korzystają z modeli AI.
Co jednak nowa usługa oznacza dla osób, których praca polega na pisaniu streszczeń, opracowywaniu notatek, raportów lub przepisywaniu e-maili? Nie jest to jeszcze jasne, ponieważ technologia ta jest nadal na wczesnym etapie rozwoju. Niemniej jednak, Roy-Chowdhury powiedział, że z radością obserwuje, jak technologia ewoluuje. Dodał też, iż zawsze będzie szukał najlepszych technicznych rozwiązań, które pomogą użytkownikom Grammarly. Jest to zatem najprawdopodobniej dopiero początek rozkwitu nowych funkcjonalności opartych na AI, które będą miały na celu uproszczenie, często żmudnej, walki z gromadzącą się w firmowej skrzynce mailowej korespondencją.