Artifact, początkowo znany jako agregator wiadomości, ewoluował, stając się rywalem dla X (Twittera). Ostatnio wprowadził możliwość publikowania przez użytkowników postów, które nie musiały zawierać linku. Teraz idzie o krok dalej, pozwalając użytkownikom tworzyć własne grafiki przy wykorzystaniu technologii AI.
Obrazy przyciągają uwagę
Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą uczynić swoje posty bardziej atrakcyjnymi wizualnie. Dobrze dobrany obraz może bowiem pomóc opowiedzieć historię. Można na przykład generować krajobraz podczas pisania o zmianach klimatu czy kreować wizerunek samochodu przyszłości przy omawianiu tematu pojazdów elektrycznych.
Jak to działa?
Proces tworzenia obrazu jest prosty. Wystarczy kliknąć ikonę „+” w ramce zdjęcia podczas tworzenia nowego posta w Artifact i wybrać opcję „tworzenie za pomocą AI”. Użytkownicy wprowadzają swój opis, wybierając temat, medium (np. ilustracja, obraz 3D) i styl (takie jak pop art czy fotorealizm). Artifact korzysta z dostrajanej technologii Stable Diffusion do generowania obrazów.
Co jeszcze oferuje Artifact?
Funkcja generowania obrazów AI to tylko jedno z wielu narzędzi, które Artifact wprowadziło, aby uatrakcyjnić treści użytkowników. Pierwotnie aplikacja była rodzajem czytnika wiadomości, który dzięki AI mógł wybierać najlepsze treści. Teraz jednak stawia ona na funkcje społecznościowe, takie jak komentowanie, profile użytkowników czy możliwość publikowania własnych linków i postów.
Tego typu funkcjonalności sprawiają, że Artifact staje się platformą społecznościową, na której autorzy treści mogą zdobywać swoją publiczność. Odbywa się to podobnie jak na X (dawniej Twitter).
Jeżeli chciałbyś uatrakcyjnić grafikami stworzonymi z wykorzystaniem AI swoje posty na innych platformach lub potrzebujesz wygenerować obraz dla innych celów, tutaj znajdziesz artykuły z podpowiedziami, jak to zrobić.