Artykuły Narzędzia AI Zaawansowane

Nowe funkcje AI w Mapach Google

Widok Mapy Google na tablecie, kobieta szuka czegoś w aplikacji

Mapy Google wprowadzają przełomowe zmiany, wykorzystując generatywną sztuczną inteligencję. Chcą w ten sposób ułatwić użytkownikom odkrywanie nowych miejsc. Dzięki zapowiadanym funkcjom AI w Mapach Google, serwis stanie się nie tylko narzędziem do nawigacji. Stanie się przede wszystkim platformą do odkrywania.

Odkrywanie z AI: Personalizowane sugestie miejsc

Wykorzystując duże modele językowe (LLMs), nowa funkcja AI analizuje ponad 250 milionów lokalizacji dostępnych w Mapach Google oraz opinie ponad 300 milionów Lokalnych Przewodników. Na tej podstawie generuje spersonalizowane sugestie wyszukiwania. Jeśli na przykład chcesz wyszukać ciekawe sklepy z odzieżą boho w Warszawie, wystarczy wpisać „sklepy o klimacie boho w Warszawie”. Google obiecuje, ze takie zapytanie będzie wystarczające, aby otrzymać rekomendacje sklepów, zorganizowane według kategorii, wraz z karuzelami zdjęć i podsumowaniami recenzji.

Konwersacyjne wyszukiwanie

Nowa funkcjonalność ma być bardziej konwersacyjna niż standardowe doświadczenie wyszukiwania. Zadając dodatkowe pytanie, takie jak „A może na lunch?”, AI uwzględni wcześniejsze zainteresowania użytkownika, np. klimatem retro. Znajdzie zatem w pierwszej kolejności restauracje spełniające to kryterium, jak na przykład pobliska restauracja z oldschoolowym wystrojem.

Dla kogo będą dostępne nowe funkcje AI w Mapach Google?

Póki co wczesny dostęp do nowych funkcji jest wprowadzany w Stanach Zjednoczonych. Funkcjonalność będzie początkowo dostępna jedynie dla wybranych Lokalnych Przewodników. W przyszłości z pewnością stanie się dostępna dla szerszego grona użytkowników. Jednakże na razie nie podano, kiedy i w jakich innych krajach zostanie wprowadzona.

Ikony aplikacji w Iphonie: Facebook, LinkedIn, Instagram, Google Maps, Twitter, Safari

Co jeszcze nowego oferują funkcje AI w Mapach Google?

Dodatkowo, Mapy Google wprowadzają funkcję AI ułatwiającą znalezienie restauracji odpowiadających na specyficzne wymagania co do danego miejsca. Wyszukać będzie można na przykład: „pizzerie z keto pizzą i burgerami przyjazne zwierzętom, dla niepalących”. Użytkownik otrzyma wtedy podsumowanie wyników wygenerowane przez AI, zawierające informacje o proponowanych lokalach spełniających te kryteria, ich oceny i recenzje oraz zdjęcia.

Czy to będzie dobrze działać?

Jak już wiemy, generatywna AI niesie za sobą wyzwania, takie jak niedokładności i uproszczenia w generowanych podsumowaniach. Czy zatem propozycje prezentowane użytkownikom będą rzeczywiście w pełni odpowiadać wprowadzonym wymaganiom? Przekonamy sie dopiero, kiedy Google Maps da nam szansę na przetestowanie nowych opcji.

Pewne jest, iż Mapy Google, podobnie jak inne narzędzia wykorzystujące AI do podsumowywania czy klasyfikowania informacji zawartych w recenzjach czy opiniach użytkowników internetu, stoją przed nie lada wyzwaniem. Zapewnienia bowiem, by końcowe rezultaty były zarówno wiarygodne, jak i użyteczne dla użytkowników zależy w głównej mierze od weryfikacji prawdziwości i adekwatności zamieszczanych komentarzy. Czy Mapy Google i ich algorytmy AI zdołają to zrobić? Czas pokaże.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *