W Polsce już można oglądać reklamy sieci HalfPrice (należącej do CCC), w których grafiki wygenerowane zostały przez sztuczną inteligencję. Sieć nie ukrywa faktu wykorzystania nowoczesnej technologii – na każdym plakacie znajduje się napis: „W tym zdjęciu tylko emocje są prawdziwe (…), za resztę dziękujemy sztucznej inteligencji”. Gdyby nie ta informacja, byłoby niezwykle trudno dowiedzieć się, że prawdziwi ludzcy modele nie uczestniczyli w procesie tworzenia grafik użytych w reklamie.
„Wygenerowane z wykorzystaniem AI obrazy najnowszej kampanii HalfPrice Club wyglądają wręcz obłędnie – nie ma możliwości, aby przejść obojętnie obok nich. Tworzą nie tylko 'opowieść’ o naszym klubie, ale także przekazują emocje, które są charakterystyczne dla marki – ekscytację, fascynację, zabawę. Od momentu startu HalfPrice to brand o bardzo wyrazistym charakterze – ta kampania po prostu musiała się wydarzyć – powiedział Michał Kniaź, dyrektor marketingu w HalfPrice. „Dla nas, działu marketingu, to jest także test – jak AI może wesprzeć nas w codziennej pracy. Pierwsze wyniki przeszły nasze oczekiwania. Szybkość działania czy elastyczność jaką daje sztuczna inteligencja otwierają przed nami wiele możliwości – jeszcze bardziej jakościowej komunikacji z Klientem w czasie rzeczywistym.”
Więcej o możliwościach wykorzystania AI w marketingu przeczytasz tutaj.
Jak tworzyć obrazy takie, jak w tej kampanii dowiesz się w naszym artykule.