Aktualności

Cisco przejęło Splunk za 28 miliardów dolarów. Duże firmy, dużo danych.

Cisco inwestuje w AI


Dane i sztuczna inteligencja (AI) stają się nową walutą. Potwierdza to ostatnia, rekordowa transakcja na rynku technologicznym, w której gigant sieciowy Cisco Systems przejął firmę specjalizującą się w cyberbezpieczeństwie i analityce – Splunk.

Wartość transakcji wyniosła aż 28 miliardów dolarów, co czyni ją największą w historii Cisco.

Cisco, pionier w dziedzinie sprzętu sieciowego, w poniedziałek oficjalnie zakończyło przejęcie Splunk, płacąc gotówką ogromną kwotę i podkreślając tym samym swoje zaangażowanie w rozwój technologii AI. Przejęcie to nie tylko największa transakcja w historii Cisco, ale także znaczący ruch na rynku technologicznym, świadczący o strategicznym kierunku, w którym podążają wielkie firmy – ku głębokiej integracji z AI.

Firma Splunk zajmuje się przede wszystkim analizą danych przy pomocy uczenia maszynowego, co obejmuje zbieranie, indeksowanie oraz wizualizację dużych ilości danych generowanych przez aplikacje, systemy i urządzenia. Algorytmy Splunk’a są wykorzystywane głównie do monitorowania, przeszukiwania, analizy oraz wizualizacji danych w czasie rzeczywistym.

Splunk przy pomocy AI oferuje rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa IT, zarządzania operacjami IT, oraz analityki biznesowej. Umożliwia on firmom przekształcanie wygenerowanych danych w przydatne informacje, co może pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych, zwiększeniu efektywności operacyjnej, a także wzmocnieniu bezpieczeństwa.

Produkty Splunk są wykorzystywane w różnych branżach, takich jak finanse, opieka zdrowotna, edukacja, rząd, a także w sektorze technologii i telekomunikacji.

Jesteśmy świadkami rewolucji, która faktycznie faworyzuje obecnych na rynku posiadaczy dużych zbiorów danych, co jest czymś wyjątkowym. Wiele razy w przeszłości, duże fale technologiczne pozwalały mniejszym firmom konkurować i wprowadzać zakłócenia na rynkach. To nadal stanowi ryzyko, ale duże firmy dysponujące dużymi zbiorami danych, które efektywnie wykorzystują sztuczną inteligencję, zwiększą swoją różnicę konkurencyjną.

Chuck Robbins, Dyrektor Generalny Cisco
Chuck Robbins, Dyrektor Generalny Cisco

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *