Amazon (AMZN) stał się najnowszym gigantem technologicznym, który postawił wszystko na szali w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI). Firma ogłosiła, że oferuje nowe modele językowe AI za pośrednictwem swojej platformy chmurowej Amazon Web Services (AWS). Nazwany Amazon Bedrock, produkt pozwoli klientom na wzmocnienie ich oprogramowania za pomocą systemów AI generujących tekst, podobnie jak czatbot OpenAI ChatGPT.
Swami Sivasubramanian, wiceprezes ds. Danych i Uczenia Maszynowego w AWS, powiedział, że misją Amazona „jest umożliwienie innowacji w zakresie generatywnej AI dla programistów na wszystkich poziomach zaawansowania oraz dla organizacji o różnych wielkościach”. Wskazał także, że to dopiero początek tego, co firma uważa „za następną falę uczenia maszynowego”.
Konkurencja w dziedzinie AI się zaostrza. W marcu OpenAI wypuściło najnowszą wersję ChatGPT, a Meta Platforms (META), Microsoft (MSFT) i Google należące do Alphabet (GOOGL) niedawno przedstawiły swoje plany wejścia w sektor.
Punkt Przełomowy
Sivasubramanian dodał, że „znajdujemy się naprawdę w ekscytującym punkcie przełomowym w szerokim zakresie adopcji uczenia maszynowego” i że większość doświadczeń klientów oraz aplikacji „zostanie zrewolucjonizowana dzięki generatywnej AI”.
Wiadomość ta przyczyniła się do wzrostu wartości akcji Amazon o 4,7% 13 kwietnia.